Miért réteg műfaj az opera, vagy a klasszikus zene? Ki az opera igazi közönsége, ki érti igazán? Értelmiség vs. sznobéria, műveltség vs. felkészültség. Előadásunkban igyekszünk az OPERÁT és az azt körülvevő légkört vizsgálni, megérteni, megértetni. Mozarttal, mert populáris, triviális, zseniális. Autentikus roma swing, Mozart opera, civilség, és színpadi dráma egy előadásban.
„Az opera rétegműfaj, ami elsősorban értelmiségi, művészetkedvelő embereket szólíthat meg. Ha valaki értelmiségi, az nem azt jelenti, hogy egyből érti, amit lát – a felkészültségre, műveltségre csak részben utal ez a szó. Inkább azt kéne jelentenie, hogy képes értelmezni, és van annyira nyitott, hogy el is gondolkozzon azon, amit hall és lát egy előadásban. Ez a befogadóképesség pedig a zenei nevelés helyes mértékétől és módjától függ. Egy 21. században élő fiatal nézőnek az előző század zenéit már nem kellene „kortárs" (itt a szó mostanit jelent), hallgathatatlan zenének minősítenie. Az opera mint műfaj közönsége megosztott. Sokkal több a kultúrsznob, mint a tényleges műélvező. A nézők egy része még mindig muzeális képződménynek gondolja az operát, amelynek szereplői mesebeliek, történetei legfeljebb példázatok, de semmiképp nem nekünk/rólunk szólnak. Ez hatalmas probléma, mert az opera alapvetően zenés színház kellene hogy legyen, a történetek pedig ugyanúgy a mieink, mint háromszáz éve. Sok esetben az előadók és az alkotók sem elég tájékozottak és nyitottak egy előadás elkészítéséhez. Ilyenkor mit is várhatnánk a nézőktől? A klasszikus zene hallgatóságát, az opera nézőit nevelni kell. Terelni afelé, hogy – sok munkával – ötven–száz év múlva talán egy Kékszakállúnak vagy egy La grand macabre-nak is lesznek értő nézői. A műfaj nem korhatáros. Nem szabad azt gondolnunk, hogy egy idősebb nézőt csak a könnyed, egyszerű szituációk és zenék érdeklik. Amikor a színpadról megfelelő művészi hozzáállás sugárzik, azt bármelyik néző érzi és szereti. És egy ilyen alaplégkörben, amilyenre mi is törekszünk az operaprojektjeinkben, sokkal könnyebb beleszeretni ebbe a műfajba és általában a klasszikus zenébe."
Alkotó előadók, Á la cARTe társulat:
Csereklyei Andrea
Balogh Eszter
Csizmadia Orsolya
Csapó József
Najbauer Lóránt
Erdős Attila
Mózes Zoltán
Veres Borcsi
Philipp György
Zenekar - Heureka Pop Orchestra, Swing á la Django
Producer - Lombos Pál
Produkciós asszisztens - Gáll Franciska
Rendező, karmester - Philipp György
A rendező munkatársa - Veres Borcsi
Dramaturg - Mátrai Diána
Mozgás - Gergye Krisztián
Hang - Osváth Zoltán
Videó - Szamosi András
A JEGYVÁSÁRLÁS MENETE:
SZEMÉLYESEN A BJC JEGYPÉNZTÁRÁBAN:
Nyitvatartási napokon: 20:00 órakor kezdődő koncertek esetében 18:00 órakor, egyéb esetekben pénztárunk a program kezdete előtt 1 órával nyit.
SZEMÉLYESEN A JEGYMESTER JEGYIRODÁKBAN:
TOVÁBB >
ONLINE:
Jegyek vásárolhatók online a www.jegymester.hu weboldalon.
TOVÁBB >
TELEFONOS FOGLALÁS:
Bizonyos koncertekre telefonon is foglalhat jegyeket, illetve számos programra koncerttermi asztalt is. Az így félretett jegyeket a koncert kezdete előtti 30. percig tartjuk fenn.
+36 1 798 7289
Ha még nem járt nálunk, további hasznos információkat talál
ITT >